Zobrazit kategorie
Historicky první společná prezentace značek Swarovski a Kahles.
Prezentací výrobků různých značek jsem absolvoval nespočet. Tentokrát to bylo výjimečné tím, že poprvé v historii byla společná pro značky Swarovski a Kahles, navíc na úžasné střelnici RDA u Nového Mesta nad Váhom. A v čem vlastně ona výjimečnost spočívá? Jednak to bylo opravdu poprvé společně a především pak koncern Swarovski oficiálně veřejně potvrdil, že značku Kahles také vlastní. Ačkoliv podobné informace dávno prosakovaly, dařilo se to více méně oficiálně nekomentovat. Důvody mohou být různé, nicméně pro nás, jako uživatele, je zásadní fakt, že ta více jak 30 letá plodná spolupráce obou značek generuje pro trh špičkové výrobky jak pro myslivce, lovce, turisty, ornitology, tak sportovní střelce. A nejen v tom nás měla tato společná prezentace utvrdit.
Motto akce bylo vcelku jednoduché. Přijďte si osahat a osobně vyzkoušet nový Swarovski dS a puškohledy Kahles v „ostrém“ režimu.
Prezentaci začala značka Swarovski. Obvykle nudná čísla a statistiky prodejů nezasvěcené asi moc nepobaví, nicméně pokud máte srovnání s minulými prezentacemi, pak čísla začnou dávat smysl. Swarovski prostě jede, nárůsty tržeb jsou značné a rovněž výdaje do nových technologií i specializovaných pracovišť rostou. Prostě zdravý a smysluplný růst. Není nezajímavé, že pokud jde o prodané kusy, pak Swarovski Optik prodá víc výrobků, než jeho dva největší němečtí rivalové dohromady. (Jakou lepší informaci bych chtěl před nákupem optiky pro vlastní potřebu získat? Myslím, že tohle hovoří za vše.) Následovalo připomenutí vyráběného sortimentu a jako třešnička na závěr se prezentace dotkla žhavé novinky letošního roku, puškohledu Swarovski dS. Tím se tak trochu rozpoutalo peklo a z prezentace byla rázem vzrušená diskuse, protože o dS je skutečně extrémní zájem. (celý článek o Swarovski dS). Zkazím vám náladu hned, dodací lhůta je více jak rok a nevypadá to, že by se výrobní kapacita měla v dohledné době nějak zázračně zvýšit. Před plánovanou střelbou jsme si alespoň osvojili ovládání a nastavené přístroje a ke slovu se rychle dostal zástupce značky Kahles.
Že je optika Kahles dobrá, o tom jsem vůbec nepochyboval. Ale že je až tak dobrá, jsem popravdě neměl tušení. V současnosti Kahles zaměstnává zhruba 60 pracovníků v nedávno otevřeném novém závodě, který byl vybudován s maximálním ohledem na označení „Ekologická firma“ přestože je výroba maximálně High-Tech. Dlouhodobě patří k celosvětovým leaderům v produkci puškohledů.
Kahles je určitě špičkovým výrobcem sportovní optiky, kdy snad jako jediný výrobce nabízí a neustále vyvíjí puškohledy s tubusem 1“ a osnovou v první zobrazovací rovině, které je navíc možné personifikovat ve všech již uvedených případech. Sportovní puškohled v nabídce poznáte okamžitě, neboť jeho označení bude začínat písmenem „K“ a bude doplněn o číselný údaj, např. „624“. Označení není náhodné a má pro uživatele jednoduše čitelnou logiku. K624 je tak sportovní puškohled ze zvětšením 6-24x. Pokud je název za číselným údajem doplněn ještě o písmeno „i“, pak jde o tradiční označení osvětlené osnovy. Podobně jednoduché je i značení loveckých puškohledů, kde je to pouze řada Helia. Číselné údaje v popisu pak značí obvyklý rozsah zvětšení a průměr objektivu, takže například puškohled Helia 2-10x50i značí zvětšení 2-10x a 50mm průměr objektivu a samozřejmě osvětlenou osnovu. Všechny výrobky s označením Helia mají 5 násobné zvětšení a hledáte li například ideální náhradu za velmi populární, ale zrušenou řadu Swarovski Z4i, pak jste jí našli a bude dokonce i lepší, minimálně právě díky 5 násobnému rozsahu zvětšení. Výjimku v řadě Helia pak tvoří přístroje Helia 3, kde jak již číslo 3 napovídá, jde o pouze 3 násobný rozsah zvětšení a přístroj s tubusem 1“. Na druhou stranu jde o přístroje s bezkonkurenční propustností světla.
Pokud hovoříme o optice Kahles, nesmíme opomenout rovněž bezvadné dalekohledy. Ano, výběr není zrovna obrovský, ale jak říká klasik: „Dobrého stačí málo“. Pokud tedy hledáte lehký, kompaktní a výkonný přístroj nejen pro lov, tak s nimi určitě nesáhnete vedle a navíc je pořídíte za rozumné peníze.
Školení máme za sebou a jdeme střílet, pardon, testovat. Ovšem až po výborném gulášku vařeném v zajímavém hrnci :-)
A jak to dopadlo, to se dočtete v dalším článku. Sledujte nás na webu i na Facebooku.
Děkuji firmám Swarovski Optik a Kahles za další zajímavou akci!
Lovu Zdar!
Tomáš Snížek